Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

17.4.15
11
Dovoľte, aby som zareagoval na prebiehajúcu iniciatívu pani poslankyne na Rendezi (Východnom) MČ Rača Gelingerovej a skupiny obyvateľov zo sídliska Na Pasekách, ktorí žiadajú vypracovanie „Štúdie hodnotenia expozície hluku na Rendezi“ najmä sídliska Na Pasekách. Zrozumiteľnou rečou preložené, či hluk zo železničného spádoviska Bratislava východ svojou intenzitou hlučnosti nepoškodzuje zdravie jeho obyvateľov.

Vyžiadal som si preto, priamo od ŽSR Ing. Kubáčka – generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy a dráh, aby mi od kompetentných pracovníkov ŽSR zaslal grafy vývoja výkonov na spádovisku od roku 2000 do roku 2014. Prvý graf denných prevádzkových výkonov preukázal veľký prepad o 65 % a druhý graf ako celoročný sumár preukázal pokles prevádzkových výkonov za toto obdobie až o 67%. Uvedená cesta jasne dokazuje, že zaťaženosť hlukom logicky klesla a teda aj tieto hladiny hluku nemôžu spôsobovať stav, kedy je ohrozené zdravie obyvateľov Na pasekách.

Bývam na Rendezi 60 rokov a ako poslanec pôsobím už 20 rokov a až do roku 2014 sa nikto nikdy z obyvateľov Na pasekách nesťažoval formou petície alebo osobnej sťažnosti na poslaneckých dňoch na Rendezi, kde sa vždy zapisujú podnety, sťažnosti obyvateľov Rendezu.

Ja zastávam názor, že väčším problémom obyvateľov Na pasekách, ako priorita číslo jedna je PARKOVANIE, ktoré je už v stave dopravného kolapsu. Už 9 rokov žiadam každoročne písomnou formou cez celoročný finančný rozpočet MČ Rača, aby sa zrealizovala výstavba PARKOVISKA NA PASEKÁCH v priestoroch pasienkov za 162-bytovkou, ktoré vlastnícky patria PD Rača. Môj návrh znie, že MÚ Rača združenými finančnými prostriedkami so záujemcami o parkovné miesto z radov obyvateľov 162-bytovky Na pasekách by v prvej etape od PD Rača kúpili potrebný pozemok, MČ Rača by potom realizovala potrebnú stavebnú prípravu až po verejnú súťaž výberu stavebnej firmy, ktorá by výstavbu parkoviska dotiahla do prevádzkového stavu. Vyriešenie parkovania Na pasekách výstavbou nového PARKOVISKA, to je podľa mňa v poradí dôležitosti jeho obyvateľov oveľa nutnejšie, ako pre mňa nepochopiteľne vyrobený problém hluku a jeho meracej štúdie, ktorá bude stáť MÚ Rača 3000,- €, aj keď s finančnou participáciou vlastníkov bytov 162-bytovky.

Je zároveň pozoruhodné, že Rendez, ktorý vznikol cielene ako železničná osada ešte v roku pána 1883 ako dôležitý železničný uzol ZRIAĎOVACEJ STANICE dokáže závažne prekvapiť ľudí, ktorí sa sem dobrovoľne prisťahujú a na druhý deň sa čudujú, že tu tá železnica vôbec existuje a dovolí si vytvárať pre nich nežiaduce zvuky v podobe pískania lokomotív, alebo ťahavého zvuku koľajových výhybiek. Neviem, ak by som sa presťahoval do bytovky blízko letiska Ivanka a na druhý deň ráno by som občiansky rozhorčene protestoval, čo si to vôbec dovoľujú tie lietadlá, vyvolal by som u tam žijúcich ľudí isté zmiešané pocity. Všetky bytovky na Dopravnej ulici + Na pasekách totiž vznikli ako výstavba bytov cez ŽSR pre svojich železničných zamestnancov, kde stále žijú mnohé pokračujúce generácie ľudí, ktorí by v prípade škodlivého hluku zo spádoviska ŽSR neváhali nekompromisne, účinne zjednať nápravu riešenia tohto problému.

Nie, nikdy ako obyvatelia Rendezu sme taký problém neriešili, pretože neexistoval, namiesto toho sme snažili byť tu ľuďmi DOMOVA nie NOCĽAHÁRI, aby tento malý kúsok zvaný Rendez bol príjemným miestom pre život.

S úctou
Cyril Sekerka
poslanec za Rendez (Východné) MČ Rača

11 komentárov:

  1. K clanku: 1. iniciativa nie je len iniciativou obyvatelov ulice Na pasekach, aj ked tu hluk asi vnima najviac ludi a najsilnejsie. A uz vobec nejde o iniciativu poslankyne Gelingerovej, kedze tuto oslovili zastupcovia obyvatelov az nasledne, ked im odmietol pomoc pan Sekerka 2. ak pan Sekerka tvrdi, ze ho nikto s podobnou staznostou neoslovil, tak klame, pretoze som ho oslovila ja a to konkretne na poslaneckom dni v oktobri 2014 (bola pri tom aj pani Dobiasova, vtedajsia poslankyna) a viem, ze predo mnou boli aj dalsi, ktori za nim boli a on odmietol akukolvek pomoc v tejto oblasti. 3. Pan Sekerka klame, ked tvrdi, ze "hluk intenzitou hlučnosti nepoškodzuje zdravie jeho obyvateľov" . Hlukove normy su totiz stanovene prave s ohladom na zdravie obyvatelstva a mame dokaz z Uradu verejneho zdravotnictva o tom, ze ZSR hluk prekrocili a v roku 2009 dostali dokonca pokutu. Prekracovanie noriem hluku priznali otvorene aj ZSR na nasom stretnuti. Hluk posunutych 360 voznov za noc nie je o nic mensi ako hluk 500 voznov alebo 1000 voznov. Decibely su rovnake a kedze su vysoko nad normy, tak skodia 4. Pan Sekerka zastava nazor, ze vacsim problemom je parkovanie Na pasekach - ano, parkovanie je problem. Obyvatelia ale maju evidentne iny nazor ako pan poslanec , kedze si ako prioritu stanovili hluk a pan poslanec by sa mal riadit zaujmom obcanov primarne, alebo ho aspon respektovat. Je podla mna hanbou poslanca, ked nevie, co trapi ludi, ktorych ma zastupovat a este vacsou, ak ho to nezaujima a odmieta im pomoct. 5. hluk zo stanice nie je len problemom pristahovalcov, obtazuje aj mnohych povodnych rendezakov, dochodcov, zelezniciarov. Aj oni podpisali hromadnu staznost a podporili iniciativu. Je smutne, ze aj tychto starousadlikov a povodnych zelezniciarov pan poslanec nazyva urazlivo "noclaharmi". Tych 300 ludi, co sa dalo dokopy chce len jedno nezavisle meranie a nasledne o nieco tichsie prostredie. Nechapem, co pana poslanca vedie k tymto postojom a utokom. Fakt nie

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň pán Sekerka,
    nie som obyvateľom Rendezu, ale túto iniciatívu letmo sledujem. Chcel by som len reagovať na tút pasáž: "Je zároveň pozoruhodné, že Rendez, ktorý vznikol cielene ako železničná osada ešte v roku pána 1883 ako dôležitý železničný uzol ZRIAĎOVACEJ STANICE dokáže závažne prekvapiť ľudí, ktorí sa sem dobrovoľne prisťahujú a na druhý deň sa čudujú, že tu tá železnica vôbec existuje a dovolí si vytvárať pre nich nežiaduce zvuky..."

    K výberu lokality pre bývanie ľudí vedú rôzne veci a skutočnosť, že na nej existujú aj nejaké negatívne faktory neznamená, že nasťahovaním sa do danej oblasti ich človek a priori prijíma. Rovnakou optikou sa dá pozerať aj na problém s parkovaním: "Je pozoruhodné, že človek, ktorý sa rozhodne bývať v Bratislave je prekvapený, že nemá kde parkovať."

    Je podľa mňa pochopiteľné ba správne a žiadúce, ak sa obyvatelia aktivizujú k zvyšovaniu kvalitu svojho bývania. Ak ešte k tomu sú ochotní do toho spoločne vložiť aj svoje vlastné prostriedky (energiu, čas, financie), je to nadmieru chvályhodná iniciatíva. Zvlášť ak sa netýka len pár jednotlivcom, ale pomerne veľkej časti obyvateľov, domnievam sa, že by sa tým ich poslanci mali minimálne zaoberať a o prioritách (zvlášť ak sú obmedzené prostriedky) s nimi diskutovať.

    Každopádne postoj: "Problém, s ktorým ja nemám problém žiť, nie je problém, ktorým by bolo treba sa zaoberať," nepovažujem za veľmi šťastný.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. CP-ckari dostanu byty od zeleznic zadarmo, castokrat plne vybavene, zaroven sa im splni ich celozivotny, vytuzeny sen "stat sa Blavakom" a po par rokoch sa zacnu bit do prs a vyskakovat, ze im v ich zelezniciarskej kolonii, panu Bohu za chrbtom, vadi, cuduj sa svete, prave hluk vlakov. Cosi neuveritelne! Cista komedia. Ja by som Rendezakom navrhovala, aby spisali peticiu a dorucili ju priamo generalnemu riaditelovi ZSR, aby im vysiel v ustrety pri ich nahle a znenazdajky vzniknutych problemoch a presunul zeleznicnu trat o par kilometrov dalej, aby mohli v noci spokojne spavat. Verim, ze im vyjde v ustrety. A keby nahodou nie, tak kazdej zelezniciarskej rodine v dotknutych panelakoch na Pasekach nech ZSR postavi zo svojho rozpoctu rodinny dom v lukrativnej bratislavskej lokalite na Strmych vrskoch ako odskodne za dlhorocne tyranie ich bubienkov a nevyhovujuce zivotne prostredie, v ktorom museli doteraz zit. Zeleznice vzdy boli, su a budu - stat v state. O vymozenostiach a bonusoch, ktore mali ich zamestnaci, sa ostatnemu pospolitemu ludu mohlo len snivat...

    A este postreh k tejto hlbokomyselnej uvahe:
    "K výberu lokality pre bývanie ľudí vedú rôzne veci a skutočnosť, že na nej existujú aj nejaké negatívne faktory neznamená, že nasťahovaním sa do danej oblasti ich človek a priori prijíma."

    Niekto snad tym ludom drzal buchacku pri hlave, ked sa rozhodovali, kde budu byvat, zakladat si svoje rodiny a vychovavat svoje deti? Snad tam isli byvat dobrovolne ci nie? Bud dostali byt zadarmo od zeleznic alebo ho kupili za velmi nizku cenu, lebo ide o mimoriadne neatraktivnu lokalitu, okrajovu stvrt Bratislavy, zelezniciarske geto. Moc by som nevyskakovala. Komu vadi hluk zeleznice, ma vzdy moznost sa prestahovat do lokality vhodnejsej a zdravsej na byvanie. Takze asi tak. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som si byt, milá pani, kúpila za drahé prachy, ja som NIČ nedostala!!!!!!

      Odstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. NEUVERITELNE ! argument pana Sekerku ze ved vytazenost klesla tak je to v pohode...to snad nemyslite vazne! to je to iste ako tvrdit ze ved uz neprekracujem rychlost autom 100x za den ale len 40x tak je to v pohode.ide o ZDRAVIE obyvatelov ale ved podla pana Sekerku to nieje taky problem.A je vrchol ze v ziadosti o tieto odborne informacie Sekerka ironicky dodava ze ide o skupinku obyvatelov z pasek ... Skor je smutne ze uz vtedy ked ta vytazenost bola podstatne vacsia nebol schopny to nik riesit nakolko ide o ZDRAVIE obyvatelov co podla pana sekerku je druhorady problem ak teda to problem vobec je...ANO parkovanie je katastrofalne no toto su dlhodobe problemy ktore sa maju riesit priebezne a nie az ked je stav doslova katastrofalny a tu neide len o parkovanie... hlasky typu komu sa nepaci nech sa odstahuje su inteligentne na bode mrazu,podobne aj rozdelovat kto tu ako dlho zije...,ved ide o skvalitnovanie byvania obyvatelov RENDEZU teda nas vsetkych

    ..ja mam skor pocit ze sa tu dlhe roky len rozprava ale skutek utek zatial sa z rendezu stala cast bratislavi s najnizsimi cenami nehnutelnosti.nemoznostou cestovat jednym spojom mhd do mesta ..dlhorocne neriesenymi problemami.. napr poslanec nieje na to aby upratoval on to ma zariadit ! a na celom rendezy nielen okolo par domov..nieje upratovacka ale poslanec!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Určite parkovanie je vážny problém sídliska Paseky. Ak môj kolega vie ako na to, vie kto to zaplatí, kde a kto to postaví, rada to celé podporím, veď aj mne ide o to, aby Východné bolo lepšie miesto na život. Len to je vízia, tak ako mnohokrát som čítala nerealistické veci, toto je jedna z nich. V rozpočte nie je o tom nič, nik sa týmto nezaoberá. Ja žijem v realite.
    Hluk ŽSR je odborný problém, tak ako o tom píše p. Jena to ja nevidím. Má právo na svoj názor, prečítala som si len dookola škandalizovanie celého problému, ale ja mám fakty o prekročení povolenej normy hluku. Načo teda slúži Úrad verejného zdravotníctva??? Problém hluk jeho meranie je dané do rozpočtu MČ na r. 2015.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. štatistika je ku.va......ja mám dve vysoké školy, vy ani jednu a v priemere sme obaja vysokoškolsky vzdelaní ľudia, pán Sekerka!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. pane poslanče a Vás platí Slovenské dráhy jak? Já jsem myslel, že jste byl volen občany a ne železnicí, tak pokud Vám železnice platí, tak je mi jasné proč se jich tak zastáváte, jinak by jste měl stát na straně voličů kteří Vás volily, tak se nad tím zamyslete

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Už 9 rokov žiadam každoročne písomnou formou cez celoročný finančný rozpočet MČ Rača, aby sa zrealizovala výstavba PARKOVISKA NA PASEKÁCH v priestoroch pasienkov za 162-bytovkou,

    9 ROKOV? ANTONE CYRILOVIČI A NENÍ TO MÁLO??????
    TO SA FAKT DEVäŤ ROKOV SNAŽÍTE A NIČ? NO TO BY STE MALI ZVÁŽIŤ ZLOŽIŤ MANDÁT!!!
    DEVäŤROČNÁ SNAHA A SKUTEK UTEKL? (Y)

    OdpovedaťOdstrániť